Методи з'єднання конвеєрних стрічок
- З'єднання конвеєрних стрічок методом холодної вулканізації;
- З'єднання конвеєрних стрічок методом гарячої вулканізації;
- З'єднання конвеєрних стрічок механічними з'єднувачами.
Кожен з цих способів має свої переваги і недоліки. Якість з'єднання конвеєрної стрічки залежить від кваліфікації персоналу,що виконує роботи, дотримання регламенту робіт при обробленні кінців конвеєрної стрічки, збірці стику і від якості використаних матеріалів та інструментів.
З'єднання конвеєрних стрічок методом холодної вулканізації
Основним недоліком холодної вулканізації є обмеження по температурі навколишнього середовища при стикуванні конвеєрної стрічки, вона не повинна опускатися нижче 0 ° С. При сильній запиленості навколишнього середовища рекомендується стикувати конвеєрну стрічку методом гарячої вулканізації. Також не можна проводити роботи при високій вологості (нижче точки роси).
Негативною рисою гарячої вулканізації є використання дорогого вулканізаційного преса. Устаткування досить важке і громіздке, що створює певні труднощі з доставки його на конвеєр. Метод гарячої вулканізації- це трудомісткий спосіб з'єднання конвеєрних стрічок.
Механічні з'єднання конвеєрних і транспортерних стрічок бувають нероз'ємними гвинтовими або заклепувальними і роз'ємними шарнірними. До перших відносяться заклепочні і гвинтові з'єднання у вигляді пластин. Нероз'ємні гвинтові з'єднання застосовуються для ремонту поздовжніх порізів гумотканинних конвеєрних стрічок. Роз'ємні механічні з'єднання конвеєрних стрічок дозволяють швидко і легко з'єднувати і роз'єднувати стрічки, не розбираючи конвеєр, і тим самим скоротити час простою обладнання. Типові роз'ємні механічні замки - фірми FLEXCO типу Alligator, а також вітчизняні аналоги В1 і В2.
Недоліками механічних з'єднувачів є низька міцність і термін служби стику в порівнянні з вулканізацією. При русі стрічки з'являється механічне зношування роликів, барабанів та інших робочих частин конвеєра, що стикаються зі з'єднувачем. На стику з'єднання можливе пробудження сипучих вантажів і матеріалів. Поява іскроутворення, що небезпечне в певних умовах. При транспортуванні гарячого вантажу з'являється можливість пропалювання стрічки на стику.